vrijdag 15 maart 2013

Uit de voorraad eten

Iedere week doe ik trouw de grote boodschappen. Groenten, vlees of vis, aardappelen, fruit, boter, kaas, beleg, brood, koek, ... Het belandt allemaal in mijn winkelkar en vandaar in de koelkast of diepvriezer.

Iedere week maak ik ook een menu op en op basis van dat menu doe ik mijn boodschappen.

Goed geregeld, zal u denken. Euh ja, dat zou je inderdaad denken. Maar toch zit mijn diepvriezer vol met allerlei groenten, vis en vlees en lijkt er enkel maar bij te komen en niets te verdwijnen.

Dus neusde ik daarnet eens door de diepvriezer en noteerde wat er allemaal in zat.

Groenten: erwtjes, broccoli, prei, spruitjes, tomatenblokje, spinazie, oosterse groentenmix, courgettes, prinsessenboontjes

Proteïne: witte vis, rundshamburgers, vis/groentenburgers, fishsticks, schnitzel, kipfilet, ganse kip, varkenskoteletgebraad, gemengd gehakt

En in de kast staat/ligt: pasta, rijst, aardappelen, eieren, ...

Genoeg dus om een week van te eten.

Volgende week eten we dan ook:

maandag: hamburger met boontjes en aardappelen
dinsdag: omelet met tomatenblokjes
woensdag: risotto met blokjes kip en erwtjes
donderdag: broccoli met frietjes en varkenskoteletgebraad
vrijdag: vis met rijst en oosterse groentenmix
zaterdag: spaghetti
zondag: gaan we elders eten, zowel 's middags als 's avonds.

De grote boodschappen zullen dit weekend heel wat minder groot zijn...

Geen opmerkingen: