woensdag 2 januari 2013

Goede voornemens

Goede voornemens... Er zijn voor- en tegenstanders van. Zelf ben ik niet zo voor Goede Voornemens. Want laten we eerlijk zijn, de goede voornemens zijn niet altijd even realistisch.

Ik zie het liever als werkpunten. Waar wil ik dit jaar aan werken?

Wel, allereerst wil ik verder doen met het (bijna) dagelijks koken van een gezonde, verse maaltijd. Er was een tijd dat we bijna wekelijks of zelfs meerdere keren per week afhaaleten gingen halen. Of eten lieten bezorgen. En we weten allemaal dat dat niet de gezondste maaltijden zijn.

De laatste maanden echter hebben we dat niet meer gedaan en zo wil ik verder doen. Dus wordt er elke week een menu opgesteld. De feestdagen hebben hier wel wat roet in het eten gestrooid, maar voor deze week werd er weer een menu opgesteld waar we ons proberen aan te houden.

Dan heb ik een tweede werkpunt, een werkpunt voor het hele gezin, zijnde het huis proper en opgeruimd houden. Niet altijd makkelijk als je zoveel hobby's hebt als ik en er dus overal wel dozen, manden en zakken met wol, breinaalden, lappen stof, vilt, ... staan. Maar we gaan ons best doen, als we samenwerken, lukt het wel.

Ook wil ik, en dat is een derde werkpunt, terug meer tijd steken in de webwinkel. Regelmatig dus iets nieuws maken en niet zoals de laatste twee jaar in oktober ineens in gang schieten om genoeg te hebben voor de markten op het einde van het jaar en dan alles weer een jaar laten liggen. De website moet aangepast worden, er moet terug voorraad komen en er moet reclame gemaakt worden.

Genoeg werkpunten dus.

Wat zijn jullie Voornemens, voor zover je die gemaakt hebt?

Geen opmerkingen: