woensdag 9 januari 2013

Fantasy swap

Een tijd geleden schreef ik me in voor een Fantasy Swap. Een swap gebaseerd op onze favoriete Fantasy figuur. Mijn swapmaatje, voor wie ik een swap mocht ineensteken, koos The Green Man. Na wat opzoekwerk, besloot ik om de swap te creĆ«ren rond de kleur groen en planten. 


Ik maakte van fimo een broche die The Green Man moest voorstellen. Het was de eerste keer dat ik met fimo werkte en het was me wel meegevallen. Dit was het resultaat:


Naast de broche van The Green Man, maakte ik ook nog een vilten cosy voor een kop. Ook dat was een experiment. Ik had al vaker gevilt, maar dan vooral ge-naaldvilt. Natvilten had ik ook al gedaan, maar nog geen grote lap. Mijn bedoeling was om een lap te maken met een golvend, bladvormige rand in verschillende tinten groen. Ik begon met viltwol in drie tinten groen willekeurig op elkaar te leggen in een grote rechthoek. Dan ging ik aan de slag om met warm zeepwater de wol te vilten. Na ruim een uur van hard labeur had ik al een lap, maar nog niet helemaal naar mijn goesting. Nog niet vast genoeg. Dus zwierde ik de lap in de wasmachine en deed een korte was op 95%. Totaal on-ecologisch, maar wel met het resultaat dat ik voor ogen had. Ik maakte er een cosy van. En toen ging ik naar de wereldwinkel voor een leuke kop, naar de supermarkt voor biologische groene thee en naar het tuincentrum voor zaadjes voor kruiden.


Ik hoop dat mijn swapmaatje er veel plezier van heeft!

Geen opmerkingen: