zondag 1 juli 2012

Terug van weggeweest...

De vakantie is begonnen. Goed begonnen, mogen we wel zeggen. Gisteren een hele dag zon en dus trok ik met Dochter naar 't stad. Om te gaan shoppen en iets te gaan eten terwijl de Echtgenoot ergens in Frankrijk ging autorijden op een race circuit, in de regen.

Dochter en ik hadden een leuke dag. Eerst wou Dochter al haar schoolgerief voor het volgend schooljaar al gaan kopen, want in september start ze op de Middelbare School en een goede voorbereiding is het halve werk, zoals ze zeggen.

Ja, de Middelbare School. Dat betekende ook afscheid van de lagere school. Volgens Echtgenoot ging dat afscheid gepaard met veel tranen (niet van hem en ook niet van mij, want ik was er niet bij) en veel knuffels en veel "ik ga je missen". Dat ze elkaar gaan missen, werd vandaag al duidelijk toen een vriendinnetje van Dochter belde om te vragen of Dochter mocht komen spelen want ze miste haar al. En natuurlijk wilde Dochter graag gaan spelen bij het vriendinnetje.

Zoals ik al schreef, was ik niet bij het afscheid. Want ik moest zelf aanwezig zijn op de school waar ik de laatste maanden de leerlingen economie, recht en wiskunde trachtte bij te brengen. Het was ook afscheid nemen, want zoals dat nu eenmaal de gang van zaken is in het onderwijs, is het afwachten of er volgend schooljaar een plaatsje voor mij zal zijn. Dus ben ik al vollenbak aan het solliciteren. Gelieve dinsdagnamiddag zo rond 14u30 te duimen, want dan heb ik een mondelinge proef. Waarvoor ik eigenlijk nu zou moeten studeren, maar de vakantie beginnen met studeren, dat wringt toch wel een beetje.

De vakantie is al redelijk volgeboekt voor Dochter met bivak, tenniskamp, logeerpartijtjes, een weekje aan zee, ...

Ik hoop in de vakantie de berging/garage op te ruimen zodat deze ooit effectief kan dienen als bureau/hobbyruimte. En zo zijn er nog wat klusjes die ik deze vakantie hoop te doen. We zullen zien wat er van komt...

2 opmerkingen:

miekemoeche zei

allé Katie (? zeggen wij nu niet Katrien tegen u, bij de knappe knoopjes???) veel plezier met je vakantie en ik zal alvast duimen dinsdag !!! (en ruim die garage maar op, want een hobbykamer hebben is toch wel héééél leuk !)
groetjes en tot de volgende KK in Hasselt?
Hilde alias miekemoeche

Katie zei

Ja hoor, bij de KK ben ik Katrien. Hier ben/was ik incognito...