zondag 10 maart 2013

Roodkapje werd dertien...

We hadden deze week een jarige in huis. Dochter werd dertien. Een echte puber met bijhorende puberkuren. En bijhorende puberverjaardagswensen. Zoals een stijltang, om de haren in bedwang te houden. En een namiddagje shoppen met Meter. Voor nieuwe kleren.



Pubermeisjes verkleden zich ook nog steeds graag als het carnaval is. In Roodkapje bijvoorbeeld. En mama mag dan natuurlijk voor de rode cape met kap zorgen. In fleece, zodat het nog lekker warm is want de lente is plots weer ribbedebie. De mand, gevuld met o.a. koekjes (voor oma, afin, voor de chiro kameraadjes), een paraplu en twee extra truien, is een erfstuk. Mijn moeder bewaarde er zolang ik me kan herinneren haar breiwerk in. Onlangs heeft ze de mand, nog gevuld met allemaal restjes sokkenwol, doorgegeven. Haar artrose maakt breien en haken nagenoeg onmogelijk.


Er werd ook nog gehaakt ten huize Karbonkri. Een warm dekentje voor die koude avonden (die maar niet lijken te wijken). Gehaakt van zachte merinowol. Het is in feite een giga-grannysquare. En heeft al goed gediend.


Maar eerst had ik deze omslagdoek gehaakt. Van de restjes sokkenwol die ik van mijn moeder kreeg. Er is nog heel wat sokkenwol over, ik ben aan het nadenken over een nieuw project ermee.



1 opmerking:

miekemoeche zei

halloĆ³, is dat even geleden zeg! Leuke blog postte je, mooi roodkapje, toffe dekentjes...
hopelijk zien we elkaar volgende keer nog 's bij de knappe knoopjes. Kunnen we wat bijbabbelen.
Oh ja, wel eens goed voor de portemonnee dat je dit weekend geen grote boodschapkosten hebt ;-)) laat het jullie smaken deze week
bye bye